mariasophia

Alla inlägg under september 2013

Av maria123 - 17 september 2013 01:00

Jag har inte bloggar under helgen så jagvtänkte att jag lägger upp några bilder från helgen istället för att berätta allt. På fredagen var det ganska lungt, kände mig lite sjuk dock och på lördagen var det två års kalas hos min kusin och på kvällen var jag och killen hos hans bror. Han hade köpt en ny snygg tavla med! Och igår va det bara att ligga hemma, feber + bakfylla = ligga i sägen och mysa och sen en tacos middag med familjen!

Av maria123 - 12 september 2013 13:35

Vad är en bra blogg för dig? Det är olika för alla så klart! men över lag kan man nog sortera in det i mycket bilder eller mycket text. Eller om vardag typ som en dagbok eller ber berättande om händelser och åsikter. Vad är era favoriter i en blogg?

Kanske till och med videoblogg..? När jag kollar i bloggar läser jag bara en liten del av texten och kollar på bilderna eller om det är en video som inte är allt för lång. Berätta gärna vad ni tycker!


 

Av maria123 - 10 september 2013 15:19

Jag har fått lite mer utslag i anstiktet så jag tänkte kolla upp hur det kommer sig, och då hittade jag denna på Vecko Revyn har sett några liknade innan men denna tyckte jag var bra och visade flera zoner!

 

Flera undersökningar visar att olika zoner i ansiktet är kopplade till olika områden i din kropp och med hjälp av kartan och beskrivningarna nedan kan du se vad som kan vara orsaken till dina finnar och hur du kan förhindra att de kommer tillbaka.

Zon 1 och 3: Blåsan och matsmältningen – Se över din kost, addera mer grönt och drick mer vatten. Se även till att sova ordentligt och var noga med att tvätta bort rester av schampo, balsam och stylingprodukter.

Zon 2: Levern – Här kan det vara läge att dra ner på alkoholintaget, onyttig mat eller mjölkproukter. Problem i det här området kan också vara en indikation på att man är allergisk eller känslig mot någon mat. Undvik ”nattamat”, då din lever behöver återhämta sig för att vara på topp hela nästa dag.

Zon 4 och 10: Njurarna – Se till att du håller en bra vätskenivå genom att dricka mycket vatten och dra ner på dryck som torkar ut, tex läsk, kaffe och alkohol. (Se även till att byta ut handdukar och örngott ofta. Liksom att sprita av mobiltelefonen då och då).

Zon 5 och 9: Andningsorganen – Personer som röker eller har allergier tenderar att ha acne här.

Zon 6 och 8: Njurarna  – Mörka ringa under ögonen kan vara ett resultat av uttorkning. Bottoms up på vattenglaset!

Zon 7: Hjärtat –Kolla ditt blodtryck och se även till att du inte använder smink som irriterar din hy. Se också till att träna regelbundet, få frisk luft och dra ner på mängden salt.

Zon 12: Magen – Här kan du fundera över att testa en detox eller att addera mer fiber i din kost för att hjälpa matsmältningen.

Zon 11 och 13: Hormoner – Många tjejer upplever att de får finnar i just det här området under ägglossning. Acne som kommer av stress och hormonförändringar kan ibland lindras genom att dricka mycket vatten och äta mer gröna grönsaker, men om svår acne i det här området är beständig kan det vara idé att prata med en läkare om eventuell obalans i dina hormoner.

Zon 14: Sjukdom – Utslag i det här området kan vara ett tecken på att din kropp kämpar mot bakterier för att undvika att du blir sjuk. Vila är bästa receptet!

Psst! Kom ihåg att detta är generella riktlinjer. Bara för att du får finnar på näsan betyder det INTE att du har problem med hjärtat. Har du svåra bekymmer med acne är det alltid bäst att kontakta en hudläkare eller en dermatolog för analys, tips och råd.

Av maria123 - 10 september 2013 14:00




       




Av maria123 - 9 september 2013 15:45

 

Av maria123 - 5 september 2013 19:31

Älskar produkter från Elizabeth Arden! De får ens hud att kännas som silken. Jag hade ett serum som man tog på innan man sminkade sig för att de skulle hålla längre och ge huden näring.
I helgen fick jag en goodiebag och i den va de ett litet prov från ett annat serum, som skall hålla huden ung. Den ger samma mjuka känsla! Sen måste jag också rekomendera 8h cream som man har på torra ställen och den är perfekt att ha på läpparna!

Av maria123 - 4 september 2013 23:31

Idag träffade jag Michelle på en fika, hon kom hem från Malta för ett par dagar sen och hon hade köpt en liten present till mig. Vi köper alltid något till varandra när vi är ute och reser! Det är så himla roligt att få paket lite då och då gasten det inte är något speciellt. Hihi. Jag rensade igenom min garderob med så nu behöver jag mängder med nya kläder, fick bort tre fulla soppsäckar med kläder plus ett par väskor. Skorna har jag inte kommit till än men tror inte att det är så mycket att gå igenom där, gjorde de innan sommaren och då slängde jag 14 par tror jag.

Av maria123 - 4 september 2013 12:26

Jag har inte varit så aktiv de två sista månaderna, men nu när sommaren nästan är över och man skall tillbaka till verkligheten så är det dax att börja blogga igen ;) jag har försökt att hålla på mina 100 dagar och jag har kommit fram till att jag inte kan kolla om jag har gått ner i vikt för min våg hemma är trasig haha men istället har jag tagit och mätt mig. Så nu har jag blivit mellan 1-4 cm mindre på olika ställen!

Presentation


Jag är en tjej 20 snart 21 år och när ni läser min blogg får ni veta om min vardag och jag tar även upp lite om kläder, smink, träning och kost! Alltså en blandad blogg ;) Hoppas ni gillar den och besöker den igen och igen..:)

Arkiv

Dagens outfit's

Kategorier

Instagram

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards